Відповіді на запитання споживачів

Чи можна змішувати імпортні оливи?

Так, якщо оливи атестовані за єдиними системами (API або АСЕА). У стандартах, крім інших параметрів, обговорюється сумісність олив.

Чи можна змішувати мінеральні та синтетичні оливи?

Так, якщо оливи моторні і класифіковані за міжнародними стандартами. Однак з економічної точки зору це недоцільно.

Чи можна змішувати вітчизняні та імпортні оливи?

Ні.

Чи слід перед заміною оливи проводити промивку двигуна?

Якщо до заміни використовували якісні оливи, то необов'язково. Високоякісні оливи не залишають і навіть знімають на деталях двигуна лакові, смолисті та інші відкладення, тому двигун буде чистим.

Як часто міняти оливу?

Згідно з інструкцією на автомобіль.

На які нижні інтервали температур розраховані оливи?

Олива 20W буде нормально прокачуватися в двигуні до -150С, 15W до -200С, 10W до -250С, 5W до -300С і 0W до температури -350С. За цих температур нормується в'язкість олив на рівні не більше 30 000 сСт. Це означає, що масляний насос гарантовано зможе закачати в систему змащення оливу і подати її до всіх вузлів двигуна.

Чи потрібно взимку підігрівати двигун від зовнішніх джерел тепла?

З погляду змащення не обов'язково, якщо олива відповідає сезону.

Чи потрібно після запуску двигуна взимку прогрівати двигун на х.х.?

Рух можна починати одразу як тільки двигун запрацював стійко без перебоїв. Прогрів двигуна на холостих обертах тривалий, неефективний і навіть шкідливий, що зумовлено малим виділенням тепла. У режимі руху на часткових навантаженнях, за правильного використання оливи знос двигуна буде не більшим, ніж на х.х. При цьому час прогріву істотно скорочується.

Чому в двигуні оливи іноді біліють?

Це частіше проявляється взимку під час поїздок на короткі відстані без повного прогріву двигуна. Причиною є вода, що потрапила в мастило й утворена з продуктів згоряння палива, а також сконденсована з атмосфери. За низьких температур волога не встигає випаруватися й утворює водомасляні емульсії. Тому для моторних олив дуже важливі антикорозійні властивості.

Чому в двигуні олива чорніє?

Це характеризує нормальну роботу оливи і зумовлено мийними присадками, які не дають змоги осідати на деталях двигуна продуктам окиснення пального та оливи.

Чи слугує почорніння оливи сигналом до її заміни?

Ні.

Якого кольору має бути свіже моторне масло?

Від світло-жовтого до коричневого: залежить від сорту оливи.

Чи доцільно з економічної точки зору у вітчизняній техніці використовувати високоякісні імпортні оливи?

Так, з точки зору гарантії якості (на імпортних оливах двигун з ладу аварійно, з вини оливи не вийде). Витрати на обслуговування якісними мастильними матеріалами з лишком окупляться зменшенням ТО і продовженням ресурсу двигуна.

Який термін зберігання моторної оливи?

Не менше 5 років.

Чи корисно в якісні моторні оливи додавати присадки?

Ні, а іноді навіть шкідливо. У якісних моторних оливах вже є всі необхідні присадки. У синтетичних оливах частка присадок досягає 30 % від усього обсягу оливи.

За рахунок чого деякі добавки підвищують компресію?

За рахунок підвищення в'язкості оливи в'язкісною присадкою.

Як зменшити чад оливи на старому двигуні і підняти компресію в циліндрах?

Використовувати оливи з більшою високотемпературною в'язкістю SAE 50 або SAE 60.

Чи можна без наслідків рухатися на автомобілі з аварійною втратою оливи двигуном, якщо в нього попередньо було введено спеціальну присадку?

Вельми сумнівно. У двигуні майже всі деталі змащуються в умовах гідродинамічного змащення. За його відсутності почнеться аварійне зближення поверхонь, що труться. Додаткова функція мастила - це відведення тепла із зони тертя. Так, мастило з в'язкістю 12 сСт під час разового проходження через шатунний підшипник нагрівається приблизно на 100С. Якщо такого охолодження не буде, вкладиші, виготовлені з низькоплавких матеріалів, розплавляться.

Чи можна застосовувати оливи, призначені для дизелів у бензинових двигунах і навпаки?

Сучасні оливи мають практично однакові властивості і склад для тих і інших двигунів, тому якщо не потрібно якихось особливих властивостей, то відповідь позитивна.

Чи можна змішувати оливи для трансмісій різних марок і стандартів?

Оливи для ручних трансмісій змішуються між собою без обмежень. Для автоматичних так само.

Чи можна очистити відпрацьовану оливу і отримати мастильний матеріал з високими робочими характеристиками?

У процесі роботи з маслом відбувається багато складних хімічних перетворень, які безповоротно погіршують його властивості. Відновити початкові властивості оливи шляхом недорогих обробок не можливо.

Які інтервали заміни олій у легкових автомобілях?

Тенденція така, що з кожним роком покращуються термостійкі властивості олій. За останні 10 років інтервали заміни збільшились більш ніж у два рази. Тому інтервали заміни сучасних олій близько 20 тис. км.

Які характеристики олії впливають на інтервал заміни?
У бензинових двигунах - антиокислювальна стабільність, у дизельних - ¦нейтралізуючі властивості.

Чи розповсюджуються збільшені інтервали на старі автомобілі?
Частково. Якщо автомобіль старих розробок (70 років), але має невеликий пробіг (наприклад, конвеєрні довгожителі), то таких автомобілів на оліях вищих категорій пробіг може бути збільшений вдвічі.

Які максимальні терміни заміни у дизельних автомобілях?
У легкових дизелях VW останніх моделей заводом передбачено інтервал заміни до 50 тис км. Інших європейських – до 20.000 км. Збільшені інтервали стали можливими завдяки ухваленню в усьому світі нових стандартів якості на дизельне паливо, що регламентує вміст сірки на рівні не більше 0.05%.

Які максимальні терміни заміни олії у важких дизелях?
Mercedes, Scania рекордсмени – до 100 тис. км, решта близько 60 тис км.

Який ресурс двигунів сучасних легкових автомобілів?
Як не сумно, але ресурс сучасних двигунів нижче за середній клас дещо знизився. Це пов'язано із прагненням виробників, залучити покупців до нових автомобілів. Враховуючи тенденції щодо термінів заміни масла, можна припустити, що протягом 10-ти років з'являться автомобілі, що не вимагають обслуговування двигунів із заміни масла.

Чи має значення величина лужне число олії?
У зв'язку з тим, що сучасні палива практично не містять компонентів, що утворюють при згорянні кислі продукти, а основа олії стійка до окислення, лужність олії не має ключового значення на інтервал заміни.

Чи повинен двигун витрачати олію?
Після виготовлення або ремонту двигуни витрачають олію в основному за такою схемою: новий двигун витрачає олію, але не значно, потім витрата олії зменшується, стабілізується на певному рівні і зберігається протягом усього терміну служби. Потім витрата олії стає практично непомітною, протягом відносно невеликого періоду і після цього починає різко зростати, що свідчить про необхідність капітального ремонту (враховується, що всі сальники працездатні).